Public Trainings

Client Support Services is now offering Case Management Training for Vulnerable Newcomers. This training will equip settlement service providers with the information to:

  • Serve vulnerable newcomers through strategies developed by the CSS Case Management model
  • Understand clients unique and complex needs
  • Understand documentation best practices
  • Foster a collaborative and welcoming spirit in your local community
  • Use partnerships and information-sharing to leverage your organization’s assets

If you are interested in receiving this training in French or English, please contact christina.ugge@ymcagta.org for more information.

Le programme Services de soutien aux clients (SSC) offre la formation suivante: Gestion de cas pour les nouveaux arrivants vulnérables. Cette formation vous permettra d’acquérir les compétences et les connaissances pour:

  • Soutenir les nouveaux arrivants vulnérables à travers des stratégies développées par le modèle de gestion de cas SSC.
  • Comprendre les besoins uniques et complexes de vos clients.
  • Comprendre les bonnes pratiques de la documentation.
  • Encourager un esprit de collaboration et d’accueil dans votre communauté.
  • Mobiliser les partenariats et le partage d’informations afin d’utiliser les forces de votre organisation.

Si vous ou votre organisation étiez intéressé par cette formation, n’hésitez pas à contacter christina.ugge@ymcagta.org pour plus d’informations.